Hlavní navigace

Podívejte se na nové vlaky LEO Express. Právě procházejí v Česku testováním

19. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ve zkušebním centru VUZ Velim se právě testují nové vlaky LEO Express, které už letos vyrazí na trasu mezi Prahou a Ostravou. Podívejte se na fotky z testů.

Testy nových vlaků LEO Express pokračují ve zkušebním centru VUZ Velim. Jak vyplynulo z testů, vlaky nové společnosti, které už letos vyrazí na trať mezi Prahou a Ostravou a stanou se tak konkurencí dalšího soukromého dopravce RegioJet, dokáže zastavit z plné cestovní rychlosti 160 km/h na pět set čtyřicet dva metrů. Akceleruje přitom za pouhých 80 sekund, přičemž rychlosti 100 km/h dosáhne již za 32 sekund.

Čtěte také: Souboj RegioJet vs. České dráhy? 6:4 vyhrává firma RegioJet

LEO Express navíc dokáže narůst na dvojnásobnou délku a zdvojnásobit svou kapacitu. Na testovacím okruhu se v těchto dnech zkouší spojení dvou jednotek dohromady pomocí samočinných spřáhel na jejich koncích tak, aby fungovaly spřaženy v jednom funkčním celku. Strojvedoucí tak může celý takto nově vytvořený vlak kompletně ovládat z jednoho stanoviště, včetně výkonu, brzd, klimatizace, topení, otevírání dveří, osvětlení nebo palubního rozhlasu.

Testy proběhly v pořádku a bez problémů. Ověřili jsme si, že obě jednotky dokážeme spřáhnout dohromady během několika vteřin. Stačí s jednou „vjet“ do druhé. I když byly obě jednotky spojeny dohromady, tak si celá takto zdvojnásobená souprava při řízení zachovala své výborné jízdní vlastnosti, vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

Úspěšné absolvování všech testů je nezbytné ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích Drážním úřadem. Tyto zkoušky jsou pro nás zásadně důležité. Po úspěšném absolvování všech testů budou moci soupravy zkušebně vyrazit také na běžnou trasu mezi Prahou a Ostravou, doplnil Novotný.

Brand24

LEO Express bude dalším soukromým dopravcem na trati mezi Prahou a Ostravou. V současné době na této trati už působí společnost RegiotJet. Ta za první půl rok své existence přepravila zhruba 315 tisíc cestujících. Obsazenost vlaků se v průměru pohybuje od 80 do 90 %. RegioJet začal provozovat regionální spoje také na Slovensku, kde 4. března vyjely žluté vlaky na trasu Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Ty denně přepraví více než 4 tisíce cestujících.

Čtěte také: RegioJet je na železnici 6 měsíců, k prasknutí žluté vlaky nejsou

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).