Hlavní navigace

Nový rok, nový e-shop? V lednu jich v Česku výrazně přibylo

22. 2. 2024

Sdílet

22. 2. 24 /1x / e-shop, podnikatel, e-commerce Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed

V lednu vzrostl meziročně o 30 procent počet nových internetových obchodů. Nejvíce jich bylo v kategorii hobby. Ukazuje se, že do e-commerce proniká stále více majitelů kamenných obchodů.

Jak ukazují data společnosti Upgates, přelom roku přinesl na tuzemskou online scénu vlnu nových internetových obchodů. Během ledna jich přibylo téměř o třetinu více než v loňském roce. Přibližně tři z deseti jsou přitom nováčci, kteří zakládají svůj úplně první e-shop. 

Podle Michala Benatzkyho, manažera společnosti Upgates, je začátek roku pro mnohé podnikavce dobrým důvodem se konečně pustit do realizace svých byznysových nápadů. Nové projekty, které většinou vznikají jako zdroj vedlejšího příjmu k zaměstnání nebo rodičovské, se časem mohou transformovat v hlavní zdroj obživy, dodává.

Největší zastoupení (18 %) z nových e-shopů mají ty se zaměřením na hobby, jako je například rybaření, modelářství nebo zahradničení. Přibližně desetinu nových e-shopů představují obchody s oblečením. Ty však zaznamenaly meziroční pokles z loňských 15 %. Na třetí příčce se umístily e-shopy z kategorie jídla, které také zaznamenaly meziroční pokles. Naopak meziroční nárůst nastal u projektů z oblasti služeb, jako jsou třeba 3D tisk na míru, potisk reklamních předmětů nebo půjčovny různého nářadí.

Pozorujeme, že nově vznikající e-shopy bývají často poměrně úzce zaměřené. Příkladem může být třeba obchod s elektrickými garnýžemi či sušicími sítěmi na potraviny, doplňuje Michal Benatzky s tím, že v poslední době majitelé kamenných prodejen projevují větší zájem o tvorbu e-shopů. Je to pro ně logický krok, jak rozšířit prodejní kanály. Propojení obou světů je totiž zajímavou příležitostí pro oslovení většího množství zákazníků, uzavírá.

Jak se v lednu dařilo e-shopům? Alespoň jednou v nich nakoupilo přes 80 % Čechů Přečtěte si také:

Jak se v lednu dařilo e-shopům? Alespoň jednou v nich nakoupilo přes 80 % Čechů

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).