Hlavní navigace

Soustřeďte se v e-shopu i na ženy, na internetu už nakupují častěji než muži

23. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Zdá se, že pryč jsou ty časy, kdy nakupování na internetu bylo doménou mužů. Jak ukázal aktuální výzkum, častěji už na internetu nakupují ženy.

Jestliže máte e-shop, nepodceňujte ženskou část uživatelů. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Mediasearch, na internetu nakupují v současnosti už častěji než muži. Výzkumu se celkem účastnilo 1750 respondentů české internetové populace. 

Čtěte také: Nezapadněte mezi podnikatelskou šeď. Čtěte, jak váš e-shop odlišit od konkurence

Ženy už překonaly v online nakupování muže

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ženy nakupují na internetu častěji než muži.

Výzkum ukázal, že alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 51 % žen, což je o 10 % více než mužů. Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům, dodal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Z výzkumu dále vyplynulo, že si Češi na nakupování na internetu již zvykli a že patří mezi jejich oblíbené formy nákupu. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % internetové populace a jednou za čtvrtletí dokonce 71 % uživatelů. Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně, doplnil Jan Vetyška.

Čtěte také: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů

Typický zákazník? Žena mezi 25 a 34 roky

Co se týče věku, i nadále převládá věková kategorie 25 – 34 let, ze které nakoupí alespoň jednou měsíčně 68 % lidí. Nejméně přes internet naopak nakupují starší generace nad 55 let. Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000, uzavřel Jan Vetyška.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).